Ett sista inlägg med blicken mot framtiden

Det har blivit dags för PiPs sista inlägg här på bloggen. I alla fall för den här tiden, kanske vi kommer tillbaka en dag och börjar skriva igen. Vem vet.

Redaktionen vill tacka för en spännande period med många nya erfarenheter och nya bekantskaper. Vi är nöjda med vårt sätt att ha arbetat och nått de flesta av de mål vi hade när arbetet påbörjades. Intressanta inlägg har publicerats och två möten per vecka har inte varit alltför svårt att uppnå.

Nedan kan ni läsa vad var och en av redaktörerna har skrivit om deras tankar om bloggtiden och hur den har upplevts. Vi har även valt att som en liten kul grej fixat på en hemsida våra pressbilder till "simpsons figurer". Likheten är inte slående, men även det var ett experiment, precis som denna bloggen en gång i höstas var.

Tack till er som följt vår blogg och lämnat en kommentar. Vi tror stenhårt på att det behövs mer publicitet om det "lilla samhället" runt omkring i landet, i detta fall Piteå.

/ Daniel, Emelie, Evelina, Frida, Malin och Sandra.


DANIEL MAGNUSSON

TV-produktion


Ja, nu börjar det lida mot sitt slut för den här gången. Denna bloggen har ju varit en uppgift i kursen Medier i Samhället, vid Institutionen för Musik och Medier, LTU. Jag tycker att vi har lyckats få den riktigt professionell under den tiden vi har haft. Ni kommer att minnas mig för allt från sneda gurkor till snöröjning till vilda strejker och mycket, mycket mer.


Jag som läser TV-Produktion har fått prova på att skriva artiklar och producera radio, vilket har varit både roligt och lärorikt. Ibland har det känts som att det har varit lite mer kvantitet över kvalitet, men över lag så har man lagt ner sin själ i arbetet och producerat bra produkter. Jag vill tacka läsarna och tittarna för den är tiden och jag vill tacka mina medarbetare på redaktionen för ett mycket bra jobb.

På återseende!


EMELIE ANDERSSON

Radioprduktion


Denna blogg var en skoluppgift som jag från början trodde skulle bli ganska så trist.
Men fel har jag ju haft förr!

Det har varit rätt så roligt att få testa på att skriva artiklar och krönikor för mig som annars håller på med radio. Vissa likheter finns det, helt klart. Som att leta fakta och så vidare.


Men det här var definitivt en annorlunda och rolig skoluppgift som jag uppskattade!



EVELINA LESTANDER

Journalistik


Nu har kursen lidit mot sitt slut och det är dags att låta vår blogg vila. Det har varit roligt att arbeta med bloggen och jag har utvecklat min förmåga att producera artiklar.

Vissa artiklar var bra och vissa var mindre bra. Men har jag lärt mig något utöver det?

Nja, jag hade nog lärt mig mer av att sitta på en vanlig föreläsning. Men samtidigt gillar jag idén med bloggarna, men rent kunskapsmässigt lär jag mig mer av att läsa en studiebok. Men jag har väl bara inte insett ännu ,att det har varit lärorikt.


Jag vill passa på att tacka redaktions medlemmarna som gjort denna förträffliga blogg och alla som följt den :)


FRIDA GRÖNLUND

TV-produktion


Detta är det absolut sista ni kommer att få höra från mig. Jag har under den här bloggtiden fått prova på det mesta.
Att skriva krönikor och stå inne på ICA i Piteå och intervjuat folk om gurkor och så vidare. Det har varit mycket roligt och riktigt lärorikt.


Jag har lärt mig att läsa tidningar och kolla på nyheterna betydligt mer än förr.
Att blogga var dock inte någonting för mig.

Jag kommer inte att forstätta med det, men det var skoj så länge det varade.


MALIN NIKLASSON
Radioproduktion

När uppgiften om att skapa en blogg tillsammans i en grupp en grå dag i höstas kom var det med blandade känslor. de positiva känslorna att arbeta tillsammans med personer som jag inte kände sedan tidigare och det "nya sättet" att producera uppgifter på. Det fanns dock även negativa tanker, eller snarare oroväckande - skulle tanken om bloggar verkligen fungera?

Det blev i slutändan någonting positivt och mycket lärorikt. Att arbeta under hösten tillsammans med en grupp personer som verkligen gav sitt yttersta och spred glädje gav mig mycket, på många plan. Att göra ett reportage om snöröjningen i Piteå och vara den som skulle stå för frågorna begärde mycket av mig, att sedan lyckas slutföra det gav mycket tillbaka. Att skriva en krönika som fick många positiva och intressanta kommentarer inspirerade mig.

Jag är glad för att vi i PiP lyckades både göra intressanta inlägg och samtidigt anstränga oss för att få en snygg bloggsida, allting tillsammans i glädje och hjälpsamhet.

Tack ni alla i gruppen och ni som engagerat er i vår blogg!


SANDRA BRYNTESSON

Journalistik


Allting har ett slut, så även denna blogg.


Det har varit en resa på både gott och ont, men i det stora hela en nyttig upplevelse. Vissa inlägg har producerats under större stress än andra, men jag hoppas ändå att ni läsare (och lyssnare) känt att ni lärt ert något.


Arbetet bakom bloggen kanske inte går att jämföra med ett arbete på en riktigt redaktion. Men det har varit roligt att träffa gruppen och prata om veckans inslag. (Även om det inte blev så mycket av planerna till fredagsfika.)
Och en stor eloge till Malin som skött det tekniska då man själv saknar den tekniska genen.

Med det avslutar jag min tid här på Pipen. Tack och bock!


Flytta hemifrån




Att hitta sin drömutbildning kan betyda att man måste lämna hemmets trygga vrå.


Sandra Bryntesson
Journalistik

RSS 2.0